پیام مازند

آخرين مطالب

یک بازیکن به داور گفت چجوری بزنم پنالتی بگیری پس؟ | داور اما پول گرفته بود پنالتی نگیرد! | دروازه‌بان تیم، شب بازی میزبان سرمربی حریف بود! اجتماعي

یک بازیکن به داور گفت چجوری بزنم پنالتی بگیری پس؟ | داور اما پول گرفته بود پنالتی نگیرد! | دروازه‌بان تیم، شب بازی میزبان سرمربی حریف بود!
  بزرگنمايي:

پیام مازند - به گزارش همشهری آنلاین جلال چراغپور گفت: در لیگ برتر فوتبال ما فقر فنی بیداد می‌کند. من به این دلیل مسابقات را به طور کامل تماشا نمی‌کنم. یعنی آنچنان دور خودمان پلیه پیچیده ایم که نمی‌توانیم تکان بخوریم. فوتبال مثل ارکستر سمفونیک است که وقتی خوب نواخته شود دلنواز است. الان فوتبال ما موزیک دلنوازی را ارائه نمی‌کند.
صحنه‌های لب خط و حرکات مربیان عذاب آور شده است. افرادی که جریان سازی می‌کنند و نوع کوچینگ لب خط آن‌ها آدم را خسته می‌کند. این چه وضعیتی است؟ فوتبال را نگاه می‌کنید می‌بینید اگر اشتباه است همه همان اشتباه را می‌کنند. در جریان بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان 7 گل دیدیم؛ توی 7 تا گل می‌بینید مهارت قسمت دوم کار بود و اشتباه، قسمت اول بود. حالا اشتباه نگاه کردنی است یا مهارت؟ مهارت به ما لذت می‌دهد که اینجا نمی‌بینیم. من در اخبار صحنه‌های گل آن بازی را دیدم. آقای گلر، می‌توانی این گل را نخوری. هر دو گلر به هیچ توپی نه نمی‌گفتند.
*آقای اوسمار، چرا تیمت روی هیچ صحنه‌ای «نه» نمی‌گفت؟
وی در ادامه افزود: البته لیگ جذابی است اگر رقابت‌ها را با مصاحبه، بیانیه و ... بسنجیم، اما صحبت ما درباره خود فوتبال است. نمی‌خواهم موضع گیری کنم درباره استقلال خوزستان و پرسپولیس، اما یک سوال دارم: اگر ما بازی سه بر صفر را نمی‌توانیم حفظ کنیم پس به چه چیزی می‌گویند کوچ؟ پس شما در سه گل زده هم نقشی نداری؟ آقای اوسمار، چگونه است که تیمت به تمام صحنه‌های روی دفاع «نه» نمی‌گوید؟ اگر استقلال خوزستان یار اخراجی نمی‌داد و بی جهت جمع نمی‌شد این نتیجه رقم نمی‌خورد. خب لابد سرمربی در بین نیمه فرامینی داده که آن تیم آنگونه جمع شده و گل خورده است. نه آن مربی‌ای که تمیش سه گل زده می‌تواند بگوید من دخیل بودم و نه آن کسی که 4 گل زده. در آن بازی فقط حوادث را شاهد بودیم؛ شاید هم اگر آن توپ دقایق آخر گل می‌شد استقلال به گل چهارم خود هم می‌رسید.
*نکونام به جزئیات بپردازد
کارشناس فوتبال ایران درباره روند استقلال تهران و این نقد به تیم نکونام که زیبا بازی نمی‌کند اظهار داشت: من شخصا 20 سال روی نیمکت بوده ام. در فوتبال در ابتدا که سلام و علیک می‌کنید باید ببرید. فوتبالی فنی است و زیبا است که در آن برنده باشید. نمی‌شود زیبا باشید و ببازید. فوتبال زیبا تعریف دارد و اول باید پرسید برد است یا باخت؟ بازی استقلال و نساجی که مساوی شده قطعا زیبا نبوده است. وقتی هیچ اتفاقی نمی‌افتد یعنی زیبایی در کار نبوده است. استقلال همینگونه خودش پتانسیل اول و دوم شدن دارد. این تیم در زمان فرهاد مجیدی بدون باخت قهرمان شد. این تیم از پرتماشاگرترین تیم‌ها است. این پتانسیلی پشت تیم است. وقتی کسی خودش در سطح جهانی کار کرده است و فوتبال را بلد است سرمربی اش شده است یعنی می‌توان به موفقیت آن امیدوار بود. پس این تیم زیبا است. اگر جواد نکونام به جزئیات فوتبال بپردازد موفق خواهد شد. جواد نکونام در بالاترین سطح بازی کرده و فوتبال را دیده و یاد گرفته است منتهی خصوصیات خاصی دارد.
*داوران ما فوتبال را بلد نیستند!
وی درباره صحبت‌های جواد نکونام در نشست خبری بعد از بازی با نساجی به «اطلاعات آنلاین» گفت: یک چیزی هست که واقعیت است. اگر شما میلیمتری با من می‌دوید شاید عده‌ای بتوانند علیه شما کاری کنند؛ خب چرا جدا نمی‌شوی؟ آقای نکونام باید ازرقیبت جدا می‌شدی تا این اتفاقات رخ ندهد. من منکر اشتباهات داوری نمی‌شوم. قبلا هم گفته ام که آنقدر بازیکنان ما از داوری جلوتر هستند که سوت را از داور می‌گیرند. چرا؟ چون داور ما فوتبال بازی نکرده و فوتبال را بلد نیست. وی‌ای آر هم که نداریم و می‌شود این فضا. آقای نکونام، در این دنیا بهتر نیست فاصله بگیریم از رقبای خود تا ترکش نخوریم؟
چراغپور درباره شانس قهرمانی دو تیم گفت: بین این دو تا فقط خداوند می‌داند کدام تیم قهرمان می‌شود. آخر یک امتیاز اختلاف، تضمینی نیست. البته برخی مصاحبه‌ها تن آدم را می‌لرزاند. یک بنده خدایی می‌گوید ما کارمان را انجام می‌دهیم، ولی هر چی روسای بالاسری بگویند انجام می‌دهیم.
*بازیکن من عمدا به خودمان گل زد!
وی پیرامون بحث مبارزه با فساد گفت: من که چند دهه در این فوتبال بوده ام می‌دانم خیلی از مسایل از قبل بوده است. افرادی که خودشان قبلا عامل جابجایی نتایج و فساد بودند الان شده اند مدعی مبارزه با فساد. خیلی از مربیان با قضاوت این آقایان ضربه خوردند، اما الان همان‌ها شده اند مبارز با فساد. انواع فساد را می‌گویم. آن‌هایی که دیدم را می‌گویم. بازیکنی در دفاع تیمم بوده که توپی که باید اجازه می‌داده برود در اوت را تکل زده و توپ را فرستاده درون دروازه خودم، چون در طول نود دقیقه نتوانست کاری کند و وقتی دید دیگر زمانی نمانده خودش توپ را درون دروازه فرستاد! من دو روز بعدش برکنار شدم. یا در جایی دیگر یک رابط آمد گفت اگر می‌خواهید چیزی بدهید الان وقتش است. آن زمان دو سه تا سکه می‌دادند و نتیجه عوض می‌شد؛ 22، 23 سال قبل. در همین فوتبال یک نفر با موبایل روی پله‌ها می‌نشسته در یک شهر و می‌گفته در شهری دیگر فلان تیم چند گل باید بخورد. تیمی که در تمام فصل 5 گل زده بود در یک بازی 6 گل زد. من گلری را می‌شناسم که شب بازی تیمش میزبان مربی تیم مقابل بوده است. با گوش‌های خودم شنیدم که دفاع وسط بد بازی می‌کرد و به داور گفت پس من چجوری بزنم که پنالتی بگیری؟ من در آن بازی بازیکن بودم. داور بابت پنالتی نگرفتن پول گرفته بود و بازیکن بابت پنالتی دادن.
وی در پایان در پاسخ به این سوال که؛ چقدر به مبارزه اخیر با فساد امیدوار است گفت: من رهبری برای مبارزه با فساد در فوتبال نمی‌بینم که اراده او را بسنجم. سردمدار مبارزه با فساد را نمی‌بینم. شما بگوئید! چه کسی است؟ مگر دو نفر را نگفتند از فدراسیون استعفا بدهند؟ الان که می‌گویند برگشته اند.
کد خبر 855034 برچسب‌ها ویژه ورزشی لیگ برتر فوتبال ایران

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/795088/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عید قربان یادگار یک امتحان الهی است

جلیلی همچنان از پاسخ صریح به سئوالات طفره می‌رود

انتخابات مسئله اول کشور است

تداوم عملیات جست‌وجوی مفقودان سیل چالوس

عملیات جست‌وجوی مفقودین در چالوس ادامه دارد

فاضلی ، جامعه شناس : اگر اکثریت مردم طرفدار گشت ارشاد ، حجاب و طرح نور هستند پس چرا نامزدهای اصولگرا آشکارا از آن دفاع نمی‌کنند؟

بزرگترین هدیه ای که یک والد می تواند به فرزندش بدهد

ترافیک عادی و روان در محورهای اصلی مازندران

فلسطین مسئله اول جهان اسلام است

کنایه علیرضا معزی به جلیلی با هشتگ عمق راهبردی

سیل تردد خودروها در محور بلده - دوآب شهرستان نور را مختل کرد

برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در3228 شعبه اخذ رای مازندران

ترافیک در محورهای مواصلاتی مازندران روان است

افزایش دما امروز و فردا در مازندران

47 عملیات امداد و نجات در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتی / ادامه جستجوی مفقودین سیل چالوس

کواکبیان: طرفداران قالیباف به سفارت عربستان حمله کردند/ روحانی دولت را با دلار 28 هزار تومانی تحویل داد

معرفی کتاب «غروب بازی»

گرمای هوا در مازندران

دعای عرفه در مصلی امام خمینی(ره) ساری

قهرمانی شهروند جویبار در مسابقات فوتبال لیگ برتر زیر 11 سال مازندران

رکورد جوجه ریزی در مازندران شکسته شد

ترافیک در جاده‌های مازندران روان است

ادامه تلاش‌ها برای یافتن سومین مفقودی سیل چالوس

آخرین وضعیت تردد در راه‌های مازندران

مدیرکل بنیاد کرمانشاه: خانواده های شاهد و ایثارگر سفیران فرهنگی نظام اند

از منظر عقل و اقتصاد اسلامی «ارزش و ثبات قدرت خرید پول ملی» مصداق «میزان» است

بازگشایی جاده چالوس

برگزاری نماز عید قربان در مازندران

شرکت در انتخابات سپری محکم در برابر بدخواهان نظام است

پزشکیان: می‌گویند سه روزه مشکل بورس را حل می‌کنند، آیا می‌شود؟

آمادگی کمیته امداد و بهزیستی مازندران برای دریافت نذورات عید قربان

کتاب خاطرات شاعران حماسه خراسان منتشر شد

وضعیت تردد در راه های مازندران عادی است

پزشکیان : می‌گویند سه روزه مشکل بورس را حل می‌کنند، آیا می‌شود؟

معجزه ویتامین D؛ میزان مصرف در هر سن

نماینده ولی فقیه در مازندران:مشارکت و انتخاب اصلح رئیس جمهور، مسأله نخست امروز کشور است

آخرین وضعیت جاده چالوس

صحبت‌های تلخ سلین دیون درباره بیماری‌اش/ خواننده تایتانیک زندگی‌اش را فدای موسیقی کرد

برگزاری انتخابات نیمه الکترونیک ریاست جمهوری در مازندران

استمرار محدودیت‌های ترافیکی تا 2 تیر در جاده‌های شمال

خوزستان پرچم‌دار کشتی ایران در المپیک

کنایه علیرضا معزی به جلیلی با هشتگ عمق راهبردی /تندروترین نیروها هم توان دفاع صریح از طرح نور و لایحه عفاف و حجاب را ندارند

واکنش مسعود پزشکیان به توهین منصور ارضی + عکس

بارگاه منور رضوی، نور باران عید بندگی در عید سعید قربان

ترجمه «کودک خوب من» به کتابفروشی‌ها آمد

واکنش مسعود پزشکیان به توهین‌های جنجالی منصور ارضی: من اگر دیوانه باشم، دیوانه مردمم نه دیوانه قدرت!

مهاجری: آقای زاکانی! باز هم در میزگرد تلویزیون اظهارات کذب مطرح کردید

پزشکیان: در حد توانم مقابل گشت ارشاد خواهم ایستاد/ واکنش نامزد انتخابات به بنزین 20 هزار تومانی در دولت آینده

سیل تردد خودروها در محور بلده - دوآب شهرستان نور را مختل کرد.

متخلفان فوتبال زیر نور قانون در روزی که سهمیه‌های المپیک کشورمان آب رفت